Skunk

Jaha, dethär var ju lite kul i jämmerlandet. Läser Skunk av Sheba Karim och gillar den en hel del.  Så när chefen ringde opp till kontoret från infodisken med stänk av panik i rösten (”ge mig ett tips på en komisk ungdomsbok, det får inte vara Bert”), sa jag: Sorry, den enda värd epitetet ligger i min väska och hänger med hem till kvällsbadet och morgontåget. Möjligen, möjligen är den ledig i morgon (läs i dag) fast jag tror nog inte det. Det beror på om ni kan låta mig läsa ifred på lunchen för jag kommer att ha ungefär 30 sidor kvar då, men ni kommer inte att klara det, ni kommer att locka med tal om frisyrer och vädret, så ta Rockar fett eller kanske Livet på högsta volym i stället. Inte för att jag har läst någon av dem, men jag har ju hört att de ska vara ”kul”. I efterhand kom jag förstås på att jag *argh* skulle ha sagt Ibland bara måste man, mendetvarsådagsdå. Kidsen hade lurvat iväg i snön för länge sen.

1 kommentar

  1. Johanna said,

    6 januari 2010 den 10:01 e m

    hehe ”locka med tal om frisyrer och vädret”, underbart!


Kommentera

