Gröna rummet har känslor

och blir ledset av att hitta intervjuer med Idol-deltagarna på dn.se/bok. Galghumor. Lyteskomik heter det. Höhö, liksom, vilka puckade aaaas! Dom läääääser ju ingenting!

Jag säger: Är det inte dags att vi låter de som inte är helt oppe i läset vara ifred? Min fotbollssyster skämtar inte om alla som inte vet hur man dömer offside. Hon pressar inte upp mig mot väggen, när jag är mitt oppe i exvis Gösta Berlings saga för nn:te gången, och säger: vilka ligor följer du? Hur är det egentligen med Hanna Marklunds teknik? för att sedan lägga opp det på en fotbollssajt där hon och hennes kompisar kan garva läppen av sig.

S’hära: jag gillar inte mobbning.

5 kommentarer

  1. Vitnos said,

    22 november 2008 den 11:35 f m

    Word på det, från både mig och fnisspappan! Det är bara läsare som är mobbare tydligen, Lennart Persson mobbar inte heller om man inte känner till små B-spår från 1954.

  2. ka said,

    22 november 2008 den 11:48 f m

    Skönt. Jag kan ingenting om tåg och är mycket mån om att inte bli hatad för det. Säg, kan jag be och få lite expertkunskap till livs? Hur stor hr P att tågtrafiken kommer att fungera i morgon? Jag äker till Köpenhamn ca 8.30 och vill helst inte hänga dinglandes från en snö- och tågtyngd bro i exvis sötäljetrakten.

  3. loveina said,

    22 november 2008 den 10:28 e m

    Håller med jag med. Ibland är det lätt bara otäckt lätt att ryckas med i den ”det är bra att läsa och alla ska läsa”-kampanj som ständigt pågår. Ungefär samma kampanj som ”alla ska älska att vara ute i naturen”-kampanj som pågår parallelt. Det gör mig om möjligt ännu mer arg. Läsa är ju i alla fall trevligt. *gapskratt*

  4. 25 november 2008 den 8:31 f m

    De jagar klick, förstås!

  5. ka said,

    30 november 2008 den 6:36 e m

    Ja, men det är ett förfärligt fult klickjagande tycker jag.


Kommentera

