Gissa citatet

Sorry och jag låg  rullade runt varandra. Hennes huvud, alldeles för stort för hennes armar, i mina händer. Jag kände hennes värme och hur hon blev kallare ju längre från hennes händer jag kom. De var som små brännande sniglar som lämnade våta spår på huden. Teven stod på och jag såg hennes ansikte i den blå snön på skärmen. Jag letade efter hennes navel, utan att hitta den. Hon var helt slät på magen. Jag hittade de små knapparna vid hjärtat. De var runda och hårda. Och jag försökte trycka på dem för att få hennes hjärta att bromsa men det hjälpte inte. Den lilla pumpen bankade och blåste som en liten ventilationsanläggning inuti bröstet. Jag var helt säker på att Sorry plötsligt skulle spricka men hon låg alldeles stilla, som ett litet fjäll. Som om hennes knappar var två toppar som knappt rörde sig och som blev till sten under mina fingrar. Det enda jag stal från Sorry var kvällar som den här när hon varken fick se på teve eller putsa gamla mynt.

Hennes kropp ryckte. Små stötar som sa att hennes hjärta la sig för kvällen. Så föll ögonen ihop och det var game over.

Nå – var har jag hämtat citatet? I.D. – du är utom tävlan!

8 kommentarer

  1. L. said,

    18 november 2008 den 4:23 e m

    Åhå!
    Jag har ju ingen aning men det låter ju onekligen intressant! Ingewn navel och knappar liksom. Är hon en cyborg?
    Spännande.

  2. I.D. said,

    18 november 2008 den 4:49 e m

    Taskmört!

  3. ka said,

    18 november 2008 den 5:47 e m

    Jag håller på svaret ännu ett litet tag. Sen får ID klämma fram med det!

  4. I.D. said,

    18 november 2008 den 6:53 e m

    Nu? Nu då? Får jag nu?

  5. ka said,

    18 november 2008 den 7:33 e m

    Mja, kanske. Gissningarna är ju lite småsega, men jag tycker nog att vi ska vänta in någon. S’här då: de två första som överhuvudtaget gissar någonting kommer att få varsin bok ur min bokhylla!

    Bäst att ”Skicka kommentar” innan jag ångrar mig…

  6. loveina said,

    18 november 2008 den 10:10 e m

    Nä jag vet inte. 😦

    (tyck om mig ändå-smiley)

  7. ka said,

    19 november 2008 den 8:17 f m

    Javisst, Loveina, du är fin! Men såhär då: ni 120 persner som läste ”Cigga citatet” igår – vad säger ni om det? Vill ni läsa boken? Tycker ni att det verkar bra?

  8. ka said,

    19 november 2008 den 8:18 f m

    Oj, jag glömde ju svara på första kommentaren, L.! Nej, mej veterligen är Sorry ingen cyborg! Men du kanske sugnar ändå?


Kommentera

