Vykorten utlästes bak förlagsbord i V-hallen,

ja. Vykort från ingenmansland är den näst sista i Aidan Chambers svit som han belägger med prefixet dans. Danssviten – främst efter Dansa på min grav.

Och så Vykorten – om mitt hatämne no. 1: Andra världskriget. Men också om Amsterdam (jag läste den inför höstresan, kanske att jag skulle ha sparat den tills dess? Å, Sara, jag tänker att vi ska gå runt och åka kanalbåt och allt annat som huvudpersonen gör) .

Intrycket av denna bok blurrades rätt hårt av min knasighets kring ACs svårtolkade subtiliteter seminarievis. Nog JO eutanasi och queer så det förslog, Anne Frank-obsession likaså – javisst, nog ja osv. Men tankarna tycks oformulerliga i detta nu – ja, adjöken. Jag skriker för att skrika.

Skämt åsido: det är mycket nu.

Kommentera

