Döden, döden, döden!!!

Mina föräldrars granne dog häromveckan. Det känns väldigt tråkigt. Hon har betytt mycket för oss alla i radhuslängan. Ni anar bara kanske hur mycket en stund vid en riktig vävstol eller en stor, eldriven platta kan göra för snoriga stackare med hjärtesorger och andra åkommor.

Nog om det nu.

Brev till mamma av Teresa Cárdenas

Brev till mamma av Teresa Cárdenas

Här handlar det om litteratur och idag om litteratur om döden. Och något som många gånger är värre än döden; rasismen. Mycket fin liten historia om just detta, från mitt älsklingsförlag Trasten, lästes igår med tårfyllda ögon. Åh. Sök efter Brev till mammawebbplatsen, jag lyckas inte hitta någon länk (hah, på jobbet säger de att jag är proffs på datoren – vilket skämt).

Ajöken, detta skrivs under kafferasten. Nu snyter jag mig och återgår till att hänvisa låntagare till toaletten. Samt att hitta monsterböcker till monsterförälskade småbarn.

4 kommentarer

  1. 23 september 2008 den 10:53 f m

    Hej!
    Jag söker dig för att för en bokklubbs räkning (en av mina kunder) få ut fler erbjudanden hos bokbloggare.
    Är detta intressant att veta mer om, får du gärna kontakta mig.
    lina.bjernheim@sterk.se
    mvh
    Lina

  2. ka said,

    23 september 2008 den 11:07 f m

    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?

  3. Bokomaten said,

    23 september 2008 den 2:04 e m

    Monsterflickan av Stefan Ljungqvist ska dina monsterbarn naturligtvis ha. De är jättebra!:)

  4. ka said,

    23 september 2008 den 2:06 e m

    Javisst!


Kommentera

