Gröna rummet

stänger dörren igen. För nu kastar sig ett semesteryrt litet ka på pendeln till centralen fvb till västkusten. Det var igår vansinnesinfallet kom. Ringde mor: är jag välkommen? Hey SJ, dyra biljetter, jag går med på allt! Snart: hav och gräs, himmel och spädbarn. Och mina egna barndomsminnen. Packar med mig Snabbköpet Rastlös (har läst ca 150 sidor nu, mkt mkt roande), Våldtäkt och romantik (diskuteras i den bästa av littcirklar 18 aug) samt Namnbrunnen (Ke fick snällhandla åt mig under förra veckans sjuklinghistoria). Om jag har tur, har de städgalna inte tappat bort När Inkeri kom hem, Mio, min Mio, min egen dagbok, X antal femböcker och så alla dessa serietidningar, främst Bamse och Fantomen. Om jag har tur, blir det omläsning av barndomens favoriter.

Så. Ajöss och goodbye, nu far jag min kos och väntas åter sena söndagskvällen. Och då, gott folk, kommer det att bli ordning på torpet igen. Om måndag är jag åter i tjänst och läser barn- och ungdomslitt så det bara skvätter om det.

4 kommentarer

  1. Johanna said,

    12 augusti 2008 den 12:06 e m

    Äsch, nu hamnade min avundsjuka under DN-grejen, jävla värld 🙂

  2. Bovary said,

    12 augusti 2008 den 3:46 e m

    åh, vad vi måste prata om Namnbrunnen sen!

  3. ka said,

    14 augusti 2008 den 5:39 e m

    J: Mäh! Jag är inte dummare än jag verkar, dvs jag klarar att tänka. Samt vill åka Waxholmsbåt med dig snart.

    B: You bet!!!!! Läser just nu och hittar, alls inte märkligt, miljoner av härlighter att samtala om. Vad säger du: vi två och en mörkgrön sammetssoffa samt varsin bägare rötjut så snart som möjligt?

  4. Bovary said,

    17 augusti 2008 den 3:56 e m

    Det låter som värsta perfekta upplägget! Fixar du bara soffan så kommer jag med vin!


Kommentera

