Ack och ve – packning

På fredag smäller det: i en cykelväska (hänger över pakethållaren, rymmer totalt – nej, jag törs inte tänka på det) skall placeras åttadagarspackning. Kläder undanräknade (ombyte, värme, kyla, regn och tjus) kräver också andra livsuppehållande ting utrymme. Däribland böckerna och anteckningsblocken. Men, här kommer det, ACK OCH VE! Hur ska jag någonsin kunna välja? Första högen (som jag inte vågat närma mig ännu)innehåller för närvarande 10 titlar. Minst sju måste bort, men vilka?

Apropå gallring, sommaren är en gallrande bibliotekaries högtidsstund. Har tillbringat åtskilliga timmar i en kall källare utrangerandes diverse böcker på (vuxfack) avdelningarna D, G, M och O. Hcg avklarad, all barnfack likaså. Samt lyrik och dramatik för barn och unga. Om ni bara visste vilka ljuvligheter jag tvingas kasta bort! Behöver jag säga att det är sorgligt?

MEN. Inte fanken kan jag slänga. Har dragit hem tokmkt i orangefärgad dramaten. Såklart.

12 kommentarer

  1. Ann-Sofie said,

    16 juli 2008 den 10:14 e m

    Gå på de tunna lätta, kanske det kan bli 4 då…

  2. ka said,

    17 juli 2008 den 7:56 f m

    Ja, hittills ligger Foxy lady I-V, Thursdays Child och Bombyx bra till. Samt The Big Book of Lesbian Horse Stories (ej med på bilden). Jag föreställer mig att den, i gott samarbete med en redig whisky, kan rädda mig från den värsta paniken ombord på planet.

  3. ka said,

    17 juli 2008 den 7:57 f m

    Läser förresten The realm of Possibility nu, grät på pendeln!!!!

  4. AnnCharlott said,

    17 juli 2008 den 8:35 f m

    Tycker mig se att Aidan Chambers ”Dansa på min grav” finns med i din urvalshög. Den är superbra. Ta med den!
    Förresten, vadå panik på planet – ska du flyga eller cykla?

  5. ka said,

    17 juli 2008 den 8:50 f m

    Tänker omläsa Dansa på min grav precis när jag kommer hem. Det var den som gjorde mig bisexuell! (Haha, nej – men tack vare den och Min bror och hans bror insåg jag att det var helt och hållet ok och att jag inte behövde dö.) Efteråt tar jag varje liten Chambersbok jag bara kan komma åt inför kuddbokssläppet i höst. Å, så underbart det blir!

    Flyg till Berlin, tåg norrut och så cyklandet då. Vojvoj. Rädd för det mesta. Men jag har ju fru och två morske män att sätta min lit till.

  6. Saga said,

    17 juli 2008 den 10:53 f m

    Dra hem mer och ta med på nästa bokbyte!

  7. ka said,

    17 juli 2008 den 2:07 e m

    Där sa du nåt! Fast hey, kom hit i stället! Jag erbjuder vänskapspriser till alla som hjälper till att rädda böckerna från den säkra döden. Ordinarie pris: 5 kr/titel. Jag är mutbar.

  8. Ika said,

    19 juli 2008 den 10:57 e m

    Om jag bodde lite närmare och slapp blanda in postpaket skulle jag omedelbart kräva att få överta Mumin-serierna.

  9. ka said,

    28 juli 2008 den 9:10 f m

    Vilken tur för mig att det var en massa ”om” inblandade i detdär förfärligt otäcka meddelandet!

  10. 31 juli 2008 den 6:09 e m

    aha! av ngn anl plockade jag också med mig ‘thursday’s child’ från jobbet som sommarläsning. kanske var det bowielåten jag tänkte på, att jag själv är torsdagsbarn eller dikten:

    Monday’s child is fair of face.
    Tuesday’s child is full of grace.
    Wednesday’s child is full of woe.
    Thursday’s child has far to go.
    Friday’s child is loving and giving.
    Saturday’s child works hard for a living,
    But the child who is born on the Sabbath Day
    Is bonny and blithe and good and gay.

  11. ka said,

    7 augusti 2008 den 8:05 f m

    Nu har jag läst den, vad tyckte du? Kommer kanske att skriva lite här, senare, men nu ligger jag till sängs med feber och är oskrivlig…

  12. 8 augusti 2008 den 3:36 e m

    […] Och nu svuschomläst Dansa på min grav av oh så fine Aidan Chambers (tack AnnCharlott för att du påminde mig om […]


Kommentera

