Till alla som älskar Gun-Britt Sundström

Ni brukar undra: vart har hon tagit vägen egenligen? Vad håller hon på med? Sedan någon månad tillbaka är ni nöjda eftersom hon kommit ut med en självbiografisk bok – efter X antal års ”uppehåll”. Jag vet att Gun-Britt Sundström har gjort väldigt mycket annat än att bara ta ett ”uppehåll”. Denna charmanta dam har åtminstone ägnat en stor del av sin yrkesverksamma tid åt översättning av barnböcker – en mkt delikat syssla om du frågar mig.

Idag har jag i min ankomstregistrerarhand ännu en av Kitty Crowthers helljuvliga bilderböcker: Är det dags? och säger bara: läsläsläs! Den utgör, tillsammans med Ivo och Vera: Vakna Ivo!, min vardag i ett förgyllt koncentrat!

Kommentera

