Kanske såhär

Du måste döda mig eftersom jag aldrig någonsin kommer att få uppleva något så storslaget som dethär.  Gör pinan kort: döda mig nu och låt mig slippa den räcka fesljumma  besvikelser som står att finna i livet efter Dykungens dotter.

I jämförelse med Trotzigs mästerverk bleknar nästan (fast bara nästan) allt jag läst på sistone.
Eftersom K inte hörsammade min vädjan på svettbussen hem från bröllopet igår (AH! Tack kära skaparen för bilköer, så att även ett åksjukt Ka kan snika åt sig några rader här och där!) får utforskareögat riktas mot just Trotzigs författarskap samt inriktas på omläsningar av Kandre.

1 kommentar

  1. 18 juni 2008 den 7:24 e m

    […] juni 2008 vid 7:24 pm (bibliotek, hjältar, romaner) Tags: lovebombing Nej döda mig inte; jag vill läsa om för återopplevandet av hundörade sidor och förstrukna rader i denna […]


Kommentera

