Berörande så in i bängen hey hey hey

Igår: det andra mötet med de skenbara verkligheter som tillsammans säger cirkel, ja. Sjuk och vinglig anslöt jag mig till sällskapet som ju är helt obeskrivligt vackert, bet i kinderna, drack vinet och åt om inte äppelklyftor så i alla fall pumpafrön på vägen dit. Nå. Det var Sara Mannheimers Regler som skulle avhandlas och jag fick äntligen totalutloppet för de vansinneskänslor läsandet medförde för just detta lilla hjärta.

Nu, om boken, här: fantastiskt språkbruk, naturligtvis men åh åh åh så förbannad jag inledningsvis blir på den högstosympatiska huvudpersonen tecknad utan ens en tillstymmelse av kärlek från författarens tangentknaster, detta – som jag valde att tolka det- självhat (läste boken självbiografiskt i förstone och hallå jag menar det kan ju vara helt jävla fel). Efterhandens tänkande: detta med upprördheten är givet i sammanhanget, och det borgar förstås inte för att boken är b-r-a, jag hade kunnat bli pissed off av något riktigt dåligt också, men slutligt blev jag fnitterlätt och anar att denna balansgång är vackerheten inkarnerad.

Om gårkvällen: oh, så intressant att hinna prata på riktigt om en bok. Dessutom har vi bestämt oss för att träffas i hemmiljö efter två väldans röriga restaurangbesök. Nu blir det lugn och ro och utrymme för sweet love talk. För att inte tala om skräckens minibokkollo hos Voodoo girl!

4 kommentarer

  1. 15 juni 2008 den 1:48 e m

    blev väldigt sugen på ‘regler’! finns den i pocket?

  2. ka said,

    15 juni 2008 den 3:19 e m

    Å, tror inte det tyvärr. Den är rätt nyutgiven. Men formatet är litet och fraktvänligt, passar nog dig!

  3. Amoroso said,

    26 juni 2008 den 5:02 e m

    Det är något speciellt med den boken.. Det här med allt rusande… mot den inre kontrollen… Ibland uppstår små klara ögonblick. Jag vet inte. Den berör.

  4. ka said,

    27 juni 2008 den 9:49 f m

    Ja, så sant.


Kommentera

