Regler, ständigt dessa regler.

Åh jag blir så matt av Reglerna. Hade den som resesällskap, gillade strama formen – mkt elegant svalt bultande – kommer nog att läsa om den lagom till nästa träff med älsklingcirkeln.  Eller inte. För det är smärtsamt att ta del av berättarjagets inre hysterier. Den enda regel som egentligen tilltalar mig är denna:

komma rusande mot min älskade (eller hur det nu var, har inte boken framför mig)

Skriver mer efter att boken avhandlats med vännerna i den skenbara verkligheten.

4 kommentarer

  1. sara said,

    28 maj 2008 den 8:20 e m

    Läste den förra veckan….hmmm. Tyckte att den bitvis var suveränt träffande och rolig, men för det mesta känsdes språket och tillvägagångsättet krystat…

  2. ka said,

    29 maj 2008 den 5:40 f m

    Jag håller med, ibland riktigt rolig ju och det hoppsanartade slutet fnittrade jag åt. Å, darling Sara, kom hem igen så kan vi prata litteratur!

  3. 5 juni 2008 den 6:51 e m

    […] läste valda delar ur sina Regler hos Modernista igår kunde jag lugnt släppa mina misstänksamma otrevlighetsord åt sidan och inse att: det är humor och jag gillar det. För här har vi varken kylig distans […]

  4. 12 juni 2008 den 6:49 f m

    […] Det var Sara Mannheimers Regler som skulle avhandlas och jag fick äntligen totalutloppet för de vansinneskänslor läsandet medförde för just detta lilla […]


Kommentera

