Bad influence

Hey there Leonard, I think I’m becoming a bit more like you. Igår: en timmas solsting med badboyboken The two bear mambo av Joe R. Landsdale. Nästan alla i Ks familj älskar den, nästan alla med undantag för svärmor som jag helst pratar Kapten Corellis mandolin med (NB! Ej den smetiga filmatiseringen!).

Följden av min övergång från mer eller mindre minimalistiska och likaledes mer eller mindre kvinnliga författare till detta hårdkokta är något skrämmande.

På tunnelbanan efter Flaskpostarafton: jag tänker att jag lätt skulle kunna använda de många AIK-halsdukarna som strypsnaror och dessutom gärna vrida om den mobilskrikande yngligens privatare delar med min för tillfället vassnaglade hand. Denhär boken har dåligt inflytande på mig och känns väldigt fräsch.

3 kommentarer

  1. K said,

    7 maj 2008 den 10:06 e m

    Saknade ditt behagliga sällskap ikväll. Men snart, snart är det dags för Den skenbara verkligheten och jag tror minsann att jag kommer att dåna!
    Men du, man skall vara snäll mot fotbollspojkar…

  2. gröna rummet said,

    8 maj 2008 den 12:17 e m

    Wooo, missed you too! I stället idkade jag högläsning av den tuffa björnmamboboken. Samt blev snäll på kuppen!

  3. 9 maj 2008 den 7:22 f m

    […] tidigare meddelats känner jag mig stundom som en femtioårig, lönnfet (inbillar jag mig av matvanorna att döma), […]


Kommentera

