Man kan inte hindra ett litet Ka från att läsa

(älska) och skriva om Claire Castillons Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska. Efter att ha läst ut Innan jag dör över frukostfilen (utan tårar, vad är det med mig, denna bok sägs ju röra alla intill hjärteroten, är jag galen eller bara lite förnuftigt känslodöd?) tar jag fram novellsamlingen, som översatts av en samling skickliga skribenter, och kastas in i det universum som gör mig HÄR.

Forts följer, om såväl crossoverboken som vuxengrejen… Jag måste säga att jag hyser höga tankar om såväl Johanna K som Sofia och därför tvivlar på min egen litterära uppfattningsförmåga. Känner mig snuvad på konfekten – av mig själv kanske. Bäää.

Nu tillbaka till jobbet. Gårdagens första arbetsuppgift: torka urin efter fullvuxen och väldigt ölstinn karl som inte nänts invänta toalettens ledighet. Undrar vad som händer när vi slår opp dörrarna för allmänheten idag?

4 kommentarer

  1. 30 april 2008 den 1:04 e m

    Uck! Stackare dej som var tvungen att ta hand om eländet. Hoppas den här dagen innehållit massa smarta bokfrågor och utmaningar av litterär kaliber. Sånt du gör bra och med lätt hjärta, alltså.

  2. gröna rummet said,

    1 maj 2008 den 8:55 f m

    Hehe, no smart questions, men en hel del andra roligheter. Idag är det FÖRSTA MAJ!
    Tack för fin respons.

  3. 2 maj 2008 den 9:59 f m

    […] läsning, romaner) Tags: arbete, crossover-litteratur, gnäll I syfte att försöka begripa mitt icke-engagemang* i Innan jag dör tar jag mig härmed i kragen: VARFÖR BLEV JAG BESVIKEN OCH NÄSTAN PROVOCERAD […]

  4. 2 maj 2008 den 5:15 e m

    […] Castillons andra novellsamling, också på svenska, Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska , har allt det jag saknade hos The post-birthday world (liksom Insekt många gånger ersatte Vi […]


Kommentera

