Å, ett citat till

– innan jag rusar till tågs och boken till hyllan:

Andrej, ett flygplan har en hastighet på närmare 300 kilometer i timmen när det landar, det rusar fram också just innan det ska landa, det hör till dess väsen.

Jag borrar ned mina naglar i armstödet så gott det går, jag rusar framåt, jag trycker min rygg mot det upprätta ryggstödet och känner ingenting skava och det darrar i mina kinder av farten och det bromsande luftmotståndet. Mamma pappa jag försöker så tänka på er, men det går inte. Jag tänker på dig i min famn, Andrej, mina händer som blir varma innanför din tunga kappa och på snön som smälter från mina skosnören och droppar ned på ditt golv och in mellan de slitna plankorna.

Jag rusar framåt, Fjodor Karil Konstantinovitj. Och hur jag än vill så krockar jag alltid med dig.

Kommentera

