Mera Lispector

Ja, hon är helt enkelt strålande.  Kommer att tänka på Lygia Bojunga Nuñes när jag läser,

de vågar bägge pretentionerna, minns ffa Sängen och Min vän målaren.

Skulle kunna citera precis vadsomhelst ur Levande vatten utan att det kändes fel. Det är mycket möjligt att jag lär mig stora sjok utantill under stundande helgen. För åh åh åh vilken vacker poesi i prosaisk förklädnad denna heteroexlovestory är (var ett slag rädd att jag inte pallar med [litterära] heteros, men har härmed fått bekräftad motsatsen, puh).

1 kommentar

  1. 11 april 2008 den 12:48 e m

    […] Backup: Clare Castillons Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska. Samt repetitioner av godismeningarna i Levande vatten. […]


Kommentera

