Nej, jag aprilskämtade ingenting igår.

Inte idag heller. Jag är ingen stor skämtare. Däremot är jag öppen som ett barn när det kommer till boktips och suger i mig både det ena och det andra. Carolines kommentar om kartotek fick mig att genast låna Rubinstein (åhå – ännu en manlig!). Samt föll handlöst för somliga andras tips om Lionel Shrivers nya – fick den ju av mkt uppmärksamma K häromsistens.

Efter Timmen mellan hund och varg, Luckan i golvet, Teddy till salu och Samuraj ger jag mig gladeligen i kast med ovan nämnda titlar. Bredvidläses: lyckopillerbok av denna dam.

 För övrigt är jag glad att det är med M jag åker hem om tisdagkvällarna. Igår satt vi mittemot varann på pendeln utan att prata, läste förstås.

Kommentera

