dagen idag är en annan dag

denhär vackra vårdagen jobbar jag hårt och träffar flaskpostare. Samt läser Erica Jongs Fanny på pendeln. Det är skojigt, sådana blickar jag får! Dessutom är mitt biblioteksexemplar täckt av allehanda, delvis tveksamma, fläckar vilket får mig att rodna alternativt fnissfrusta mig fram genom solskenet.

Igår: underbart besök av supergravida tillika fantastiskt fina uppsala-u:et vilket föranledde grodstädning dvs julgrejerna åkte äntligen ner i källarenoch dammhögarna bakom låddorna sopades helt sonika ut i friska luften. Nu ser man fönstren (och all smuts).

Någon gång putsas de nog, oklart när.

Uppdat: haha, grodstädning!

6 kommentarer

  1. 31 mars 2008 den 3:35 e m

    Grodstädning? Är det när man inte riktigt hinner så man hoppar runt mellan bostadens mer eller mindre smutsiga ytor och gör sitt bästa för att hinna fixa innan besöket kommer? Och kanske slafsar med grönt såp-slem? I så fall: I do it all the time 🙂

  2. gröna rummet said,

    31 mars 2008 den 3:40 e m

    Exakt så var det, Jessica! Och sovrummet är ännu inte inhoppat!

  3. 31 mars 2008 den 3:49 e m

    Minns en sovrumsgrodstädning som resulterade i AVSLÖJANDEN: tyckte det var fiffigt att lägga alla kläder och papper och böcker och grejer som låg slängda lite överallt, i sängen, platta till och helt sonika lägga överkastet på. Viola så fint, och vilken tur, nu hann jag innan gästerna kom. Men då kvällen blev sen ville en av gästerna sova över, jajamensan. Självklart delar vi på breda dubbelsängen. Inte förrän jag slet av överkastet mindes jag min lilla, eh, lösning. Så Ka, har du möjlighet: göm under sängen eller i garderoben. Man vet ju aldrig hur kvällen slutar!

  4. 31 mars 2008 den 3:50 e m

    ”Viola så fint”, ja, hm, det är inte bara när jag städar jag är lite för snabb, tydligen.

  5. gröna rummet said,

    31 mars 2008 den 4:02 e m

    VIOLA, så har vi ett nymyntat uttryck att använda i såväl gröna som lila som andra rum!

  6. 31 mars 2008 den 4:17 e m

    […] Just ett sånthär vackert omslag har inte den svenska utgåvan från 1981. “Mitt”, rätt slitna, biblioteksex pryds av rysch och pysch och ett blottat jungfruben som bär opp ett vackert […]


Kommentera

