Gnäll

Jag var så förhoppningsfull och laddade vackert, lydigt och duktigt. Fick ett vackergrönt paraply och gröna muminservetter av världens bästa hemul. Vandrade mot ett rött i stället för grönt rum för att dela med mig av fantastiska läsopplevelser och åtminstone nyttiga kunskaper.

Möttes av idel motvilja och noll kommunikation. Att det gjorde förfärligt ont i halsen samtidigt som det flimrade framför ögonen gjorde ju inte saken bättre precis.

Nu åker jag till Danmark med min fru och de drunknade. Sen kanske jag inte är lika sur längre.

4 kommentarer

  1. A - Br said,

    20 mars 2008 den 2:32 e m

    Hej
    Jag tycker att både du och U var jättebra och av något halsont och annat märktes inte ett dugg. Eftersom jag inte fått någon lästid alls var det superbra att få höra om det jag MÅSTE läsa och få en del föreställningar om vissa böcker bortknuffade (typ att Cassidy inte verkar vara så bra).
    Hoppas att du inte tyckte att jag eller min lilla lärare som jag hade med mig var neggiga.
    Förresten, hann inte fråga dig (skyndade till ett tåg) vad du tycker om Otroso, vet inte riktigt vad jag ska tro om den och om den är värd att läsa.
    Glad påsk å trevlig semester!

  2. gröna rummet said,

    24 mars 2008 den 3:13 e m

    Tack, kära A! Nu är jag hemma igen, glad och fryntlig som aldrig förr. Till exempel tack vare det du skrev – kul! Jag har inte heller någon lästid utan klämmer böckerna på fritiden… Det kändes som att ni tyckte att vi var urusla – men det kan ju ha att göra med min läggning för dysterhysteri.

  3. 25 mars 2008 den 8:49 f m

    […] som i kombination med kanske världens bästa påsksemester och bemärkelsedagsfirande jagat min surhet på flykten. Vore det inte för den stundom något enerverande (och, måste tillåäggas, bitvis […]

  4. gröna rummet said,

    25 mars 2008 den 6:49 e m

    Förresten, A – Br, OTROSO: ett genomljuvligt måste för varje läshungrande tosing. Å, vad jag gillar den: http://flaskposten.blogspirit.com/archive/2008/01/26/ett-litet-hej-fran-ka.html
    och
    https://lilaplaneten.wordpress.com/2008/02/27/jag-hjartar-nguyen-ngoc-thuan/


Kommentera

