Punkidustriell slangbella med attityd!

Igår delades Författarförbundets Barn- och Ungdomsektions debutantpris SLANGBELLAN ut. Jag hejade inte helt otippat på Bryta om av Åsa Anderberg Strollo men blev ändå både rörd och glad när

Slangbella

Louise Halvardsson

vann 30 000 pix och ett väldigt snyggt diplom som gjorts av Kenneth Andersson.

Flaskposten var såklart på plats, kolla in, och jag bekände att det var jag som beklagat mig över syndandet i boken. – Delicatobollen, ja! skrattade en überlycklig Louise, som ju också tycker att det är HEMSKT med allt syndande.

Supergrattis!

2 kommentarer

  1. Ida A said,

    18 mars 2008 den 10:13 f m

    Ok, nu har jag läst alla nominerade (vinnaren var den enda jag inte läst i fredags…). Och jag måste nog säga, nja…
    Varför inte Bryta om? Punkindustriell/…/ var förvisso bra, men inte det totala slag i solarplexus som Minnas historia.
    Jag levde med Minna, jag kände med Minna, jag förstod Minna, jag störde mig på Minna, jag ÄLSKADE Minna (jag måste fortfarande ta upp och klappa boken när jag går förbi den i hyllan, är nog dags för ett privat inköp).
    Amanda är mer ett litet nja, Wannabe trasig liksom…
    Och så hennes besatthet av vikt (syndandet) kommer man i ett par 26:or är övervikt inte ett problem!!! Och supandet bara för supandets skull, jaja, det var väl det som var meningen skildringen av tristessen i en småstad men ändå…
    Så nog var boken bra, men av de tre nominerade hamnar den nog på tredje plats på min personliga lista. Men den är ju högst personlig och byggd på mina preferenser och min smak. Men ändå… MINNA!
    Fast Punkindustriell/…/ kanske går hem bättre hos kidsen, de har iof ungefär samma utlåningsstatistik hos oss. Det kanske stämmer bättremed deras liv än Minnas överlevnadshistoria.

  2. gröna rummet said,

    24 mars 2008 den 2:47 e m

    Oh, du sätter fingret mitt på allt, som vanligt Ida A!


Kommentera

