Rapport från en barn- och ungdomsavdelning

Idag var det så äntligen dags. Som jag längtat, bävat och, medges villigt, tjatat om såväl hög som presentation av densamma.

En liten och mkt naggande god publik om ca 10 pers ålyssnade eftermiddagsdags underbaraste U och mig då vi älskade, nästanhatade och – ja – presenterade förra årets ungdomsbokutgivning.

Ge oss en feel-good-bok, bad högstadielärarna efter att vi tillsammans beklagat den nästan icke-existerande närvaron av desamma inledningsvis. Och, oh yes, I give you min allra sista omläsning (avslutades på bokkollot och nästanavslöjades för bokhora-JoK):

Ibland bara måste man

Ibland bara måste man av David Levithan

 

av David Levithan

3 kommentarer

  1. asalun said,

    10 mars 2008 den 8:51 e m

    Kul att det var lyckat. Längtar tills jag också ska snacka Levithan med högstadielärare. Till nästa bokkollo tar jag förresten med ett par öronproppar till dig också. Alltid bra att ha.

  2. gröna rummet said,

    10 mars 2008 den 8:59 e m

    Jaa – tusen tack, ty öronproppar = fantastisk uppfinning!
    Tror verkligen att många kan gilla att läsa Levithan, även homofoba killar i högstadieåldern. Förhoppningsvis köper skolorna in hela klassrumsuppsättningar. Hoppas att ditt snack blir lika lyckligt som mitt!

  3. 17 mars 2008 den 9:17 f m

    […] är (bibliotek, hulabaloo, litteratur för barn och unga, romaner) Tags: arbete Idag är det dags igen. Högen skall avhandlas. Jag ska ladda med ett besök hos teknikhemulen och en himla massa vitlök […]


Kommentera

