Post bokkollum

Oh, vad jag läste. Och drack vin. Lovely. Det nästannästannästan bästa av allt: flickorna i receptionen var söta och utplacerade en lampa brevid sängen efter att jag bett om det. För fy för den lede om jag inte fått läsa (jag laddade med en mängd värmeljus)! Nästannästan bäst: Alla fina, om än korta, kalla det snuttifiering om du vill, samtal om böcker (tack särskilt till Madeleine och Karin)… Det nästan bästa av allt: fina rumskompisen som inte ens hörde när jag hyssjade på asgarvande grannarna i rummet intill. Åsa hade öronproppar!

Det allra bästa av allt: My God Bokhoran hörde bön och lade ett ex Myrrha i den bruna papperskassen som det stod mitt namn på.

En pinsamhet: jag var för trött/yr/oprofessionell* på tåget hem – läs mer här… 🙂

Resten av gårdagen spenderades  till soffs, marathontittandes L-Word.

*det kan ha berott på att jag plötsligt, utan förvarning, befann mig stående mitt i en blodpöl på perrongen strax före avgång

6 kommentarer

  1. 10 mars 2008 den 11:18 f m

    […] mars 2008 vid 11:18 är (planeten själv) Ni får ursäkta mina högstadiemanér i förra inlägget. Jag hade oerhört stort utbyte av allt och alla på bokkollot och borde vara vuxen nog att skriva […]

  2. Sofia said,

    10 mars 2008 den 12:02 e m

    men vem var den hemliga gästen??? jag är så nyfiken.

  3. gröna rummet said,

    10 mars 2008 den 12:03 e m

    Inte var det DR iaf 🙂 Kolla här så får du se:
    http://bokkollo.se/2008/02/27/forfattarsamtal-christer-hermansson/

  4. sofia said,

    10 mars 2008 den 8:34 e m

    aha! synd att det inte var DR, hi hi. gissar att han hade läderpants på sig.

  5. gröna rummet said,

    10 mars 2008 den 8:42 e m

    You bet! Fast jag läste Myrrha istf att lyssna. Detta bokkollo var LÄSNING för mig, inte jobb.

  6. 1 april 2008 den 8:54 f m

    […] – en bibliotekaries (eller bibblo-wannabes) våtaste dröm. Och tack vare ett samtal med min mkt kloka rumskamrat på bokkollot häromsistens har jag beslutat mig för att föra två läsdagböcker – en över de […]


Kommentera

