Aldrig mer bilderbokspresentation

Imorse klockan nio stod jag laddad opp till tänderna med hela förra årets bilder- och småbarnsbokutgivning. Bredvid mig hade jag en prao som går i åttan, en nyköpt jävla kanellängd och två kannor kaffe/te. Fem personer hade anmält att de skulle komma och jag hade förberett en timmes ”föreläsning”om /presentation av böcker indelade i teman och böcker för särskilda åldersgrupper. En, säger en, person behagade dyka opp.

Och jag har verkligen jobbat hårt för detta. Att lyssna på en påläst bibliotekarie som berättar om böcker och tillsammans få diskutera innehåll, konstnärlig kvalitet osv. borde vara intressant för såväl förskolepersonal som dagbarnvårdare (till vilka inbjudan gått ut). Tydligen inte tillräckligt intressant. Detta är tredje året i rad som det går åt h-e och jag dunkar skallen i väggen och önskar att jag lagt ner all j-a fritid åt något annat.  Umgänge eller läsning av vuxenlitteratur till exempel.

10 kommentarer

  1. Johanna K said,

    4 mars 2008 den 2:32 e m

    Okej, du bestämmer: ska du komma till Rinkeby eller jag till Haninge? Jag menar, vi kunde ju utföra små bokstavliga underverk med kidsen!

  2. gröna rummet said,

    4 mars 2008 den 2:33 e m

    Detta måste talas om! Vi ses på lördag…

  3. X-Hanna said,

    4 mars 2008 den 3:17 e m

    Det var ett stort nöje att prata med dig Ka, kom du och avbryt när du vill 🙂

    Och du, huvuddunket i väggen känns så väl igen. Ingen större tröst, men du är inte ensam. Och dunkar man tillräckligt länge så borde väl den där förbannade väggen kunna forceras till slut! 🙂

  4. gröna rummet said,

    4 mars 2008 den 3:20 e m

    Hey yo, let’s go!!!

  5. Bokomaten said,

    4 mars 2008 den 3:43 e m

    Guuuuuuuuuud, ja, det är en otacksam värld ibland…:(

  6. Hermia said,

    4 mars 2008 den 4:07 e m

    usch vad jag känner igen mig… Rätt otacksamt jobb ibland det här.

  7. gröna rummet said,

    4 mars 2008 den 4:12 e m

    Ja, låt oss bilda en bitterhetsförening! Obs! Betoningen kan växla mellan Bitter och Hets. Jag ser för mig sammanträden där vi vi eskalerar i bitterHETS.
    Nå, skämt åsido. Nu ser vi framtidsfen djupt i ögonen och ber henne om styrka. Tack för alla sympatier!

  8. Ika said,

    4 mars 2008 den 7:25 e m

    Men ush så trist, och fy så oschysst att anmäla intresse och sedan låta bli att dyka upp. Vet inte om det är någon tröst, men jag hade gärna hört din bilderbokspresentation, och jag är ganska avundsjuk på din prao… Jag ville också vara prao på bibliotekets barn- och ungdomsavdelning, men det slutade med att jag fick torka damm i en bokhandel istället…

  9. gröna rummet said,

    4 mars 2008 den 8:45 e m

    Tack, snälla Ika!

  10. 5 mars 2008 den 11:32 f m

    […] är jag glad igen. Lämpligt nog efterföljdes gårdagens fiasko av bio med Flaskposten-Sofia och K.  Och idag strålar […]


Kommentera

