Önskelista

På min önskelista som ligger rätt knölig här intill datorn och väntar på att K ska storhandla och inspirera ALLA som kan tänkas vilja oppvakta just precis exakt MIG står det såhär, hullerombuller med olika pennor och skrivstilar:

  • Ks föräldrars muminservis
  • Sara Stridsberg: Sub rosa
  • Mat för hjärnan av någon professor som jag lyssnade till i P1:s meny
  • Fem knivar hade Andrej Krapl (ETT MÅSTE)
  • Giant microbes: Bookworm
  • Einsteins fru av Liv Strömqvist
  • 100% fett av densamma
  • böcker av Clarice Lispector
  • Latin love lessons av Charlotte Higgins
  • Irène Némirovsky: Ensamhetens vin
  • Myrrha av Ulrika Kärnborg
  • Lionel Shriver: Post birthday world
  • Claire Castillon: Insekt + Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska

Mer?! Nja, hyllan med oläst och listan över ännu fler hotar översvämma mitt förstånd. Så idag blir det utflykt till Tyresta nationalpark, därefter middag och bio.

2 kommentarer

  1. 27 februari 2008 den 10:32 f m

    […] tv:n (något som vansinnigt sällan inträffar annars) och fick se att Myrrha som står med på min önskelista är Malous huvudbok. Går emot mig själv och ser, ser, ser […]

  2. 6 mars 2008 den 3:16 e m

    […] Den viktorianska eran i all ära – men ett antal recensioner av/utlåtanden över av mig tidigare åtråddda Myrrha gör att jag inte riktigt längtar lika innerligt hett som förut. Detta är ett […]


Kommentera

