Peter och Björn

Jag bär på en fruktansvärd misstanke. Tänk om

Porträtt: Peter Pohl = Porträtt: Björn Ranelid ?

Jag menar rent stilistiskt – begriper ju att de inte kan vara samma person, helt oppeiblåheten är jag inte. Ännu.

Under omläsningen av Nu heter jag Nirak (som jag skrivit om tidigare) växer sig misstanken stark. Vet inte om jag törs kolla Ranelid på jobbet idag. Sist jag läste en bok av pingel nummer 2 var jag 18 år. Mitt namn skall vara Stig Dagerman imponerade icke utan slängdes sådär postpubertalt diagonalt över rummet och åsamkade min favoritängel stor skada. Efter denna incident hyser jag dubbelt agg mot BR.

UPPDAT: Nej, jag är åter lugn.

3 kommentarer

  1. 23 februari 2008 den 2:50 e m

    […] meddela att herrarna BRs och PPs respektive litterära stilar inte påminner om varandra. Mina farhågor lämnas härmed åt det förflutna. I presens fortsätter jag förtjusningsvis att läsa om Nu […]

  2. 6 mars 2008 den 9:27 f m

    […] romaner) Tags: arbete tillika omläsning 9 och 10, tillika knytnävsslag no. #3 och #4. (Öv-ri-ga om-läsn-ing-ar och […]

  3. 8 mars 2008 den 12:47 f m

    […] Tags: arbete, manliga författare, språk och stil Nu heter jag Nirak har jag nu nämnt ett flertal gånger här i Gröna rummet. Boken höll för omläsning; förstår fortfarande inte de hysteriska […]


Kommentera

