Klurig och inte bara aningens lik…

Fördjupade studier i katastroffysik är Cathys bok som gett mig sällskap på tåget till och från finaste Uet med vackra barnamagen (dvs det ligger ett inte-längre-foster-utan-riktigt-barn där, dvs hon är inte bara lite tjock), sambon och

– ja – H U S E T.

Jag har idag upplevt en av få gånger med lyckad avskärmning av irriterandeomgivningsljuden: när falsksjungande gitarrsnubben ställde sig precis intill platsen jag valt för mitt sittande, tog jag helt sonika till brösttonerna och läste högt, igen. Det grälande paret mittemot vilka jag satt på hemresan försvann helt och hållet bakom den enerverande så kallade upplösningen som var allt annat än en upplösning. Kvar finns plastfickan med alla bevis, samt några MySpacesidor och en drös telefonnummer att ringa.

Det blir nog en flaskpost om Cathys bok. Kanske, lite senare.

Måste bestämma mig för vad jag ska ta mig an nu: omläsning av nr 1, nr 2 eller kanske någon helt annan mer eller mindre slipad mojäng i högen?

Kommentera

