Tillbaka från bröllopet

och totalt 13 timmar i bil med spyan nära mest hela tiden. Totallite läsning blev det alltså, och det lilla jag försökte snappa av Damen under isen som Johanna älskar förblev obegripligt. Tråkigt således. Och nu Fågelungar gör mig besviken, men jag ska inte ge opp hoppet såhär 30 sidor före slutet. Tänk om det vänder!

För övrigt är segvinterhåglösheten ett faktum och det enda som verkligen piggar opp är rödkindade barn som frågar om de inte kan få låna fem böcker på en gång eftersom alla fyra jag bokpratat om verkar så bra och denhär Biblioteksmysteriet bara MÅÅÅÅÅSTE de ju få läsa. Javisst, svarar jag.

2 kommentarer

  1. Johanna said,

    4 februari 2008 den 8:56 e m

    Bröllop igen. Det går nästan inte att tänka på dig segvintersister utan att det blir bröllop i huvudet :)!

    Vad är nu Fågelungar för något? Hursomhelst mycket mycket optimistiskt att hoppas på de 30 sista sidorna trots allt, det skulle jag aldrig göra. Jag vill tycka om mer rakt igenom, märg och ben liksom!

    Tillsist underbart med lånebarnen och en tagg som heter gnäll! Kul att ses på fredag också…

  2. gröna rummet said,

    5 februari 2008 den 7:15 f m

    Hoho, nej så är det sanna mina ord. Alla bara gifter sig och gifter sig men inget bröllop blir lika fantastiskt som våra två i fjol.

    Ja asså, det var knappast märg och ben tycker jag. Skriver senare under dagen på Flaskposten och kanske även lite här. Läste Flickan som älskade potatis och där kan man snacka märgben. Orättvist förvisso att nämna dem bägge i samma andetag men vaffan, livet är inte rättvist!

    Avslutningsvis, dahlingfriend, det blir lovely med Flaskpostendejt på fredag. Mera sånt! Gnäll är väl ungefär det enda jag sysslar med nuförtin så visst fanken måste det finnas en tagg för den typ av dominerande aktiviteter…

    Lånebarnen håller mig under armarna. Idag ska jag gå ifrån ett APT för att släppa in en klass som bokade sig långt mkt tidigare än mötet. Yum, yum!


Kommentera

