Ja voj voj denna frossa

Här avhandlas barnamörderskor som i barn som mördar, telepatiska tvillingar, röster i skallen och förbjuden kärlek. Allt av ytterst skiftande karaktär men En andra chans är ta mig tusan riktigt bra.

I morse var jag för övrigt med om något fantastiskt – några kids som brukar hänga på bibblan gav mig värsta komplimangen utanför Konsum: sa till en tredje kompis att jag alltid väljer jättebra böcker till dem, varpå den tredje skrek det till mig så att det ekade över centrum. Hurra! Och nyss snackade jag Bella&Edward med en annan. Ibland är mitt jobb så underbart!

Det ska bli så finemangbra med helg! I morgon kväll, efter lördagstjänstgöringen, är jag gräsänka och ska helt och fullt låta mig slukas av allehanda öden, fantasy såväl som diskbänksrealism.

Yours truly, happily,

Ka

3 kommentarer

  1. lena kjersen edman said,

    27 januari 2008 den 7:12 f m

    Javisst, EN ANDRA CHANS – så spännande. Liksom GINNYS RIKE av Philip Pullman.
    Tack vara Bokhorans nya Helena hittade jag till Gröna rummet och här trivs jag som boken i läshörnan.
    Tack och HEJ!
    från Lena K E

  2. gröna rummet said,

    27 januari 2008 den 7:32 f m

    Ja, Ginny rike är fin – jag skrev nog om den på Flaskposten minns jag. Eller om det var i BTJ-häftet kanske?
    Trevligt att du trivs!
    TJO!

  3. gröna rummet said,

    27 januari 2008 den 7:33 f m

    Förresten: kolla in Flaskposten också – där pratar vi bara barn- och ungdomslitteratur.


Kommentera

