Å, bokbyte!

Idag var det dags för mitt andra bokbyte. Nedtyngd av en välpackad ryggsäck innehållande bl.a. Bröderna Karamazov tog jag mig, trots en spritt språngande bångstyrig folkskara som helt klart inte lyssnade på Anita och Televinken för att lära sig höger-vänster, till bokhorornas bokbyte hos Lisa.
Trevligt! Med adrenalinskakande händer fick jag se mina första-, tredje- och till och med femtehandsval gå till de mer lyckligt lottade. När så turen äntligen kom till nr 11, dvs jag, fanns alls inga Christa Wolff, Mare Kandre eller Christine Falkenland kvar. Buääää!

Trots detta lyckades jag roffa åt mig en vacker hög med böcker, varav minst en till kära K (som alls inte blev glad: ”Amerikanska flaggan, örnar och spioner – vad tror du om mig egentligen?”). Högen har avporträtterats med en kamera vars sladd inte är helt närvarande, varför jag ber att få återkomma med mer utförlig rapport senare.

4 kommentarer

  1. Cornelia said,

    13 januari 2008 den 8:53 e m

    Nu har jag upptäckt en ny bokblogg.

  2. lilaplaneten said,

    14 januari 2008 den 6:41 f m

    Hej Cornelia!

  3. Caroline said,

    14 januari 2008 den 8:46 f m

    Skall bli mkt intressant se vad du tycker om ”Storm över Frankrike”! Är en av mina bästa ngnsin!

  4. lilaplaneten said,

    14 januari 2008 den 10:34 f m

    Ja, Både Balen och Höstflugorna föll mig verkligen på läppen och jag förbannar mitt val att rymma från Paris efter bara en månad som au pair för drygt tio år sedan. Om jag hade uthärdat, inbillar jag mig förmodligen en smula förmätet, skulle jag kanske kunna läsa Sarraute, de Beauvoir, Colette, Némirovsky mfl på originalspråk vid dethär laget…


Kommentera

