Kanske att jag måste haka på ändå…

… för Ulrika Knutsons illa dolda förtjusning/förfäran (P1:s Kulturnytt fredagen 11/1 kl.7.46 och 13.05) över Still gör att jag måste kolla svb.se för fler recensioner. Och där finns de: vagt nedlåtande (inte minst i läsarkommentarerna!), drabbade, begeistrade, mindre inponerade, uttråkade och diskuterande. Det kan mycket väl vara så att jag måste läsa denhär boken som liknas vid Mirja Unges alster – trots att jag nästan lovat mig själv att inte läsa superhajpad litteratur utan hålla mig till det jag hittar i magasinet på jobbet.

3 kommentarer

  1. Ozzy said,

    12 januari 2008 den 8:04 f m

    Ja, gör det! Varför försöker du göra ner någon utan att ha läst själv? Det får dig bara att verka avundsjuk.

    Ozzy

  2. lilaplaneten said,

    12 januari 2008 den 9:39 f m

    Ja jag är en föbaskat avundsjuk typ, småsint och bitter. Men att jag försökte göra ner boken? Det var inte meningen att det skulle låta så. Jag är bara totalnyfiken. Löftet om att leta gammalt har inte med avundsjuka att göra utan handlar mer om att jag tror att det finns mycket spännande och viktigt som går oss förbi i nyhetshetsen.

  3. 12 mars 2008 den 1:38 e m

    […] hulabaloo, kulturella evenemang, romaner) Tags: arbete, debutanter Kolla här, hörrni, ni som liksom jag är nyfikna på Hassa Loo […]


Kommentera

