Ka vill läsa två manliga författare!

I morse gick jag över bron precis som vanligt med P1 i örat. Gissa om Elin Claessons lovordande av Carsten Jensens nya, Vi, de drunkade, gjorde intryck? Sedan kollade jag andra recensioner via svb.se och blev minst lika förjust. Här skall köställas på biblioteket!

Som om det inte var nog med det, kunde jag hos Läsdagboken/Mind the book införskaffa ännu ett boktips som fick mig att genast lägga beställning på huvudbibliotekets ex. Hurra, här ska läsas!

4 kommentarer

  1. 16 februari 2008 den 7:37 f m

    […] gjorde jag f.ö. ngt tråkigt. Det var min tur att läsa Vi, de drunknade. Som jag sett fram emot. Nu låg Jensens klump i mitt fack i lunchrummet. Men jag har högen – ställde mig sist i kön och […]

  2. 13 mars 2008 den 7:43 f m

    […] några vidare förhoppningar på erotik går jag nu vidare till en annan, av mig efterlängtad DN-skribent som begår skönlitterär debut, samtidigt som jag nog läser om Anne Cassidys En andra […]

  3. 25 mars 2008 den 9:20 f m

    […] Som jag ju bespetsat mig på […]

  4. 1 april 2008 den 6:47 f m

    […] Jösses, så många manliga författare! Och jag som infogat taggen “manliga författare” av samma anledning som begreppet “kvinnlig ambulansförare” och liknande tillåts existera – dvs: mitt litterära universum befolkas främst av kvinnliga författare – manliga läser jag ytterst sällan. […]


Kommentera

