Julklappshög i bokstavsform

Heh, jag fick böcker i julklapp. Av min fru och hennes bästa vän och hennes kille (= mina kompisar). De andra gav mig till exempel stödstrumpor (mkt uppskattat) och bestick. Samt totalboxen med alla twinpeaksavsnitten. Inatt väckte K mig för att jag gnisslade tänder och grät (ja, det var Bob som kom i farfars gestalt), varför jag nu närmar mig bokhögen och i terapeutiskt syfte listar vad jag har framför mig.

 På Chesil Beach av Ian McEwan

The Big Book of Lesbian Horse Stories (”First shocking printing! Where these Sapphic sisters saddle up, extasy is only a hoofbeat away!” enligt omslaget. Hurra!)

Make Lemonade av Virginia Euwer Wolff – tycks vara en tonårsbok. K snubblade över den när hon försökte köpa VW till mig.

Marianne Dreams av Catherine Storr – ingår i faber Children’s classics. Mkt bra enligt K.

Greetings from Jamaica, Wish You Were Queer av Mari San Giovanni (snyggt omslag och alltihopa)

samt, hurrahurrahurra,

Crossing the Mangrove av Marysé Condé.

3 kommentarer

  1. camilla said,

    31 december 2007 den 6:08 e m

    åh, kom hit via ooofboken och fick flera boktips!

  2. Anna-Stina said,

    1 januari 2008 den 11:48 f m

    Kul att ha så mycket bra läsning att se fram emot!

  3. Ka said,

    2 januari 2008 den 10:18 f m

    Hej, trevligt att mina klappar blir tips! Och: ja, under min läsfria (eller -lösa) jul- och nyårsperiod har jag klurat lite över vilken av böckerna jag ska börja med. Visst har jag kollat in de lesbiska hästhistorierna och läst slumpvis utvalda bitar högt, men igår blev det en ungdomsbok jag lade fingrarna på, i väntan på att K skulle vakna och vi kunde se de sista tre TP-avsnitten samt allt bonusmaterial…


Kommentera

