Böckernas bok?

Att skriva kort om något som verkligen förtjusar mig är fruktansvärt svårt. Därför blev dagens gästinlägg på bokhora långt och jag tvivlar på att någon orkar läsa det i sin helhet. Paradoxalt som fanken, va: typer som lätt klämmer tegelstenslitt vägrar befatta sig med internettexter som kräver scrollning. Eller är det bara en fördom kanske?

Nå: läs, läs, läs Cornelia Funkes Bläckhjärta som jag kärleksbombar idag på ovan nämnda blogg. Och: hoppas, hoppas, hoppas att mitt bokpaket kommer idag! Det innehåller, hoppeligen, Water for elephants och just Bläckhjärta.

 

Porträtt: Cornelia Funke

2 kommentarer

  1. bokmoster said,

    26 november 2007 den 10:03 f m

    Cornelia Funkes mästerverk måste helt enkelt ligga under julgranen i år. Om jag så måste köpa den själv!

  2. ka said,

    26 november 2007 den 10:11 f m

    Hihi – samma här! Har ett paket att hämta i kväll – sen slår jag in det och lägger i klapphögen.


Kommentera

