Packning

På söndag, i ottan, lyfter planet. FlygplanVi sitter förhoppningsvis i varsin lagom bekväm fåtölj och jag inte ett dugg rädd (hahaha). Med mig i handbagaget har jag litteratur förstås, och plockar opp dem med svala, torra händer som lyder minsta vink. Jag rättar till min klanderfria och skrynkellösa klädsel och lägger en diskret makeup (hahaha igen).

Men men vad heter böckerna jag lagt i väskan? Räknar med att ha läst ut Ladies vid det laget. I hyllan med olästa böcker står bl. a. dom av Cilla Naumann, Elin Wägners Från det jordiska museet, Den anatomiska teatern av Linda Örtenblad, Det speglade livet (med underrubriken Memoarer från bokrummet) av Klara Johanson, Glupsk. En underhållningsroman av Elfriede Jelinek, Donna Tartts The little friend, Fru Catharina Boije av Fredrika Runeberg m.m.

Eller ska jag ta Kate Atkinsons Not the end of the world? Eller någon av de två skottlandböcker vi fick låna av M och LO i somras? Ahh… detta är svårt.

1 kommentar

  1. 16 november 2007 den 11:44 f m

    […] av skönhet men som i själva verket ägnar stor del av sin tid åt spegelaktiviteter. Jag vet: koketterar rätt ofta med mitt ointresse för skönhetsprodukter, men är liksom de flesta (inbillar jag mig) […]


Kommentera

