53 sidor kvar nu…

Den uppmärksamma har förstått att jag ingått läskoma. Med avbrott för nödvändigheter som sömn, teklunkar, matlagning och samtal med den äkta hälften är jag djupt försjunken i den skickligt utförda och drabbande roman som jag först nämnde här. Fördjupade studier i katastoffysik har en egen hemsida ackompanjerad av frejdig ”drippdroppmusik” och är fullspäckad med mer eller mindre autentiska citat ur diverse fack- och skönlitterära verk.

Till skillnad från t. ex. The secret history (Sanna! Tänk när jag fick den av dig! Det är väl mer än tio år sedan nu?) är katastrofboken djupt humoristisk och inte bara på detdär sarkastiska sättet som verkar vara rätt vanligt bland ironins mästare (mer om det när ska skriver om K.J. kanske?), utan också på ett allt annat än smetigt men fullt kärleksfullt sätt.

Nej – jag måste nog samla mig lite, läsa ut boken och se över den ännu någon gång innan jag skriver om den.

Ajöss – till soffs!

1 kommentar

  1. 11 november 2007 den 9:10 f m

    […] Eva Johansson har lyckats med översättningen. Tidigare har jag nämnt katastrofboken här och här. Jag upplever vissa besvär med att skriva om katastrofboken här av skäl som jag redan angett i […]


Kommentera

